Managers Projectbeheersing 2 fte

Bekwaam is op zoek naar twee Managers Projectbeheersing voor de provincie Overijssel. Het gaat o.a. om de projectbeheersing van verschillende projecten in Twente waar in 2020 de realisatie voor staat gepland. Als manager projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor de projectbrede beheersing van het project op de aspecten tijd, geld, organisatie, kwaliteit, scope en risicobeheersing. Ben jij de Manager Projectbeheersing die we zoeken? Reageer dan op deze vraag!

Je functie

Als manager projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor de projectbrede beheersing van het project op de aspecten tijd, geld, organisatie, kwaliteit, scope en risicobeheersing. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de projectbrede voortgangsrapportages, documentbeheersing en ben je eerste aanspreekpunt voor reviews en audits. Je bent zowel toetsend (primair op het functioneren van het systeem en de interne processen van het project) als ondersteunend en bent daarmee de belangrijkste sparringpartner voor de projectmanager en IPM-rolhouders.

Je bent in staat je onafhankelijk en als “luis in de pels” op te stellen.

  • Je bent ervoor verantwoordelijk dat de planning en het risicodossier van de projecten op orde zijn en blijvend actueel zijn.
  • Je stelt de projectrapportages op t.b.v. voortgangsoverleg projectmanager en ambtelijke opdrachtgever, je zorgt dat er altijd een actuele baseline is op de aspecten tijd/geld/scope en dat de financiële stand wordt vertaald naar rapportages en de financiële afdeling van de provincie.
  • Je levert een bijdrage aan de P&C rapportages aan GS en PS.
  • Je bent ook verantwoordelijk voor de vastlegging van de informatie binnen het project. Samen met de projectondersteuner zorg je voor een eenduidige werkwijze die door alle projectteammedewerkers wordt nageleefd.
  • Je bent een hands-on type die zelf ook een risicosessie kan leiden of een audit kan uitvoeren. Je bent ook in staat om medewerkers zoals een planner, risicoadviseur, projectondersteuner aan te sturen.
  • Je bent de verbinder met de financiële afdeling en de unit-controller van de organisatie.
  • Je rapporteert aan de projectmanager

Functie eisen

Je hebt

  • Een afgeronde HBO/ WO opleiding.
  • Aantoonbaar over minimaal 7 jaar werkervaring als manager projectbeheersing/adviseur projectbeheersing, bij voorkeur binnen infrastructurele/civiele projecten in de periode: 2010-2019.
  • Aantoonbaar werkervaring met het uitvoeren van audits.
  • Een een sterke persoonlijkheid, je staat boven de materie.
  • Een duidelijke visie op projectbeheersing en weet dit aan de andere rolhouders over te brengen.
  • Een IPMA diploma, is gecertificeerd auditor of heeft een vergelijkbare projectmanagement opleiding.

Competenties

De competenties waar op getoetst word zijn:

  • Pro-actieve houding;
  • Hands on;
  • Secuur;
  • Vasthoudend;
  • Communicatief sterk;
  • Teamplayer;
  • Je laat in gedrag een duidelijke “blauwe voorkeur” (managementdrives/Insights Discovery) zien;
  • Sterke persoonlijkheid.

Organisatie

De eenheid Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De eenheid is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen en de objecten die daaraan gerelateerd zijn zoals bruggen en sluizen. De eenheid zorgt er voor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd (in eigen beheer of via uitbesteding aan derden).
De eenheid bestaat uit de volgende teams: Investeringen, Assetmanagement, Programmamanagement, Ontwikkeling en Expertise, Vaarwegbeheer&Installaties en Wegbeheer&Verkeer.

Het team Investeringen werkt aan infrastructurele projecten die voortkomen uit de investeringsprogramma’s Kracht van Overijssel en de Dynamische Beleidsagenda. Het gaat hierbij om projecten waar een verkeersveiligheid-, c.q. doorstromingsprobleem aan de orde is, of projecten die te maken hebben met de vervanging en nieuwbouw van civiele constructies zoals bruggen, sluizen en duikers.

Het team Investeringen zorgt voor het projectmanagement van verkenningstudies, planstudies, voorbereiding en realisatie op het gebied van wegen, vaarwegen en kunstwerken. Bij de grote projecten met een IPM-team is een Manager projectbeheersing verantwoordelijk voor de integrale beheersing van het project (geld, informatie, tijd, kwaliteit, organisatie en risico’s). Belangrijke aandachtspunten binnen deze projecten zijn het omgevingsmanagement en het faciliteren van bestuurlijke besluitvorming.

Voor het team Investeringen zijn we voor twee teams die een portfolio van verschillende projecten bemensen op zoek naar een manager projectbeheersing. Daarnaast zoeken wij voor het project N35 een manager projectbeheersing, dus twee MPB-ers in totaal.

Team Twente

Het gaat o.a. om verschillende projecten in Twente waar in 2020 de realisatie voor staat gepland:

  • Aanleg rotonde Weerselo
  • Aanleg rotonde N733
  • Aftakking Noordelijke lus Delden
  • Groot onderhoud N343
  • Verbeteren kruispunten N732

Deze projecten worden geclusterd tot een portfolio van projecten met een totaal volume van zo’n €10 mlj. Het IPM-team is integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding en realisatie van deze projecten.

Team kunstwerken

De manager projectbeheersing wordt ook toegevoegd aan het IPM-team van het vervangingsprogramma kunstwerken. Dit betreft ook een samenstelling van verschillende vervangingsprojecten (ca. €10 mlj.)

Team N35 knooppunt Raalte

Dit project betreft de ombouw, het kruisingsvrij maken en het toekomstvast maken van het huidige kruispunt Bos, Het project is onderdeel van het traject Wythmen-Nijverdal binnen de totale aanpak van de N35 van Zwolle tot Nijverdal. Het project bevindt zich nu in de planstudiefase en wordt samen met RWS, Prorail en de gemeente Raalte uitgewerkt. Voor dit project wordt een vast IPM-team geworven.

Aanbod

  • Start opdracht 9 maart tot 31-12-2020
  • De opdracht kan na de initiële looptijd, in overleg één of meerdere malen verlengd worden tegen dezelfde voorwaarden.
  • uren per week: 28-32
  • Gezien de deadline van indiening reageren voor 18 februari!

Let op: interviews zijn gepland op donderdag 27 februari 2020 tussen 13.45 uur en 16.45 uur

Informatie en reactie

Voor meer informatie over deze vacature bel je Bekwaam via 076 205 08 88 of neem je direct contact op met onze consultant:

Roy Kolmschot

T 076 - 2050 888 | M 06 - 3414 4625
E roy@bekwaam.com

Kijk op LinkedIn voor meer achtergrondinformatie.

Dolf Derks

T 076 - 2050 888 | M 06 - 5321 4351
E dolf@bekwaam.com

Kijk op LinkedIn voor meer achtergrondinformatie.

Samantha Stremme- van Zomeren

T 076-205 08 88 | M 06-42788814
E samantha@bekwaam.com

Kijk op LinkedIn voor meer achtergrondinformatie.