Coördinator Projectbeheersing

Bekwaam zoekt voor een grote organisatie in Rotterdam een Coöordinator Projectbeheersing. Heb jij academisch werk- en denkniveau, minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met projectbeheersing en zin om als spil in het Project Management Office te fungeren? Lees dan verder en reageer!

Je functie

Als Coördinator Projectbeheersing ondersteun en adviseer je de projectmanager bij het aansturen en beheersen van het project. Je bent, voor vaak meerdere projecten tegelijkertijd, verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van een projectplanning, risicodossier en financieel beheer en de bewaking van de voortgang op deze aspecten. Je signaleert, adviseert, rapporteert en maakt (on)gevraagd analyses over de beheeraspecten. Vanuit de rol van coördinator ben je inhoudelijk volledig op de hoogte van het project en kan je fungeren als de rechterhand maar ook kritisch geweten van de projectmanager. Je bent volwaardig lid van het kernteam.

Kerntaken:

  • Verzorgen van de integraliteit tussen de verschillende projectbeheersingsproducten zoals planning, risicoregister, kostenraming en financiële overzicht;
  • Opstellen en proactief bewaken van de projectplanning en het risicoregister;
  • (Laten) opstellen en proactief bewaken van het investeringsbudget binnen het project en zorgdragen voor een adequate vastlegging in de financiële administratie en prognoses;
  • Stelt de projectmanagementproducten en -rapportages op in samenwerking met de projectmanager en het projectteam;
  • Proactief adviseren over scopebepaling, projectaanpak/ strategie, omgaan met risico’s en issues, oplossen van mogelijke knelpunten, sturen op beheersmaatregelen, te stellen prioriteiten en op te starten activiteiten;
  • Aanspreekpunt voor het kwaliteitsmanagement van het project en bewaakt het gebruik van de HbR projectmanagementmethodiek binnen het project;
  • Bevorderen van juist gebruik van documentmanagement binnen het project.
  • Identificeert, volgt, beoordeelt en anticipeert op ontwikkelingen binnen het vakgebied projectbeheersing en vertaalt dit waar nodig naar verbetervoorstellen op basis van behoefte en meerwaarde voor de HbR projectenportefeuille.
  • Zorgt samen met zijn collega -coördinatoren voor de verdere professionalisering van het vak en efficiëntere beheersing van projecten.

Functie eisen

Je hebt

  • Academisch werk- en denk niveau;
  • Opleiding bijvoorbeeld (civiele) techniek, bedrijfskunde, bedrijfseconomie of planologie;
  • Specifieke opleidingen op het gebied van planning, kosten en/of risicomanagement gerelateerd aan bouwprocessen, ICT en projectmanagement.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectbeheersing, waarvan 2 jaar in infra gerelateerde projectmanagement;
  • Ervaring met projectbeheersing in ICT projecten in een pré;
  • Aantoonbare ervaring in een planners- en risicomanagementfunctie;

Specifieke methodiek kennis en ervaring:

  • Prince 2;
  • IPMA;
  • Risman;
  • Agile Scrum.

Competenties

  • Teamplayer/ is in staat medewerking te verkrijgen;
  • Proactieve houding;
  • Kritisch-analytisch;
  • Resultaat- en oplossingsgericht;
  • Kwaliteits- en organisatiebewust;
  • Sociaal en communicatief vaardig;
  • Brede blik (kijkt verder dan alleen de “eigen discipline”).

Organisatie

De afdeling Project Management Office is een onderdeel van de hoofdafdeling Port Development. Port Development heeft tot doelstelling het haven- en industriecomplex efficiënt, veilig, flexibel en toekomst vast te ontwikkelen.

Project Management Office is verantwoordelijk voor de ondersteuning van de projectmanagers op de beheeraspecten tijd, geld, kwaliteit en risico’s en is verantwoordelijk voor het professionaliseren en beheren van de projectmanagementmethodiek. In totaal telt het PMO circa 14 coördinatoren die samen verantwoordelijk zijn voor de projectbeheersing van ongeveer 100 projecten.

Aanbod

  • Een mooi en uitdagend project;
  • Een bekwaam netwerk.
  • Let op deze opdracht leent zich niet voor ZZP-ers

 

Solliciteer op de vacature

Informatie en reactie

Voor meer informatie over deze vacature bel je Bekwaam via 076 205 08 88 of neem je direct contact op met onze Consultant:

Foto

Roy Kolmschot, bereikbaar via 076 205 08 88 / 06 34 14 46 25 of roy@bekwaam.com. Kijk op Linkedin voor meer achtergrondinformatie over Roy

View Roy Kolmschot's profile on LinkedIn

Foto

Peter de Koning, bereikbaar via 076-2050888/06-42788814 of peter@bekwaam.com. Kijk op Linkedin voor meer achtergrondinformatie over Peter

View Peter de Koning's profile on LinkedIn

Foto

Dolf Derks, bereikbaar via 076 205 08 88 / 06 53 21 43 51 of dolf@bekwaam.com. Kijk op Linkedin voor meer achtergrondinformatie over Dolf

View Dolf Derks's profile on LinkedIn